futtában

RunGas(RánGás)

RunGas(RánGás)

Sánci sároskálás

az alliteráció kedvéért by Tibay Taba (Karinthy Így írtok ti után)

2016. január 12. - etyeki futo

( a címhez: ha a porban porszkálunk, akkor a sárban nyílván sároskálunk )

 

Szóval úgy kezdődött, hogy, mint szabadságon lévő munkaerő lehetőségem adódott, hogy jó időben fussak. Jó időben, mert végre nem este kellett mennem, hanem mint egy profi sportoló a nap legalkalmassabb szakában tudam elindulni. Jó időben, mert a sok tocsogó fagyos nap után szívmelengető napsütés fogadott. Ezen fel is bátorodtam, az előre tervezett lassú, lapos tópart helyett irányt vettem a Sánc felé.

Ami kiválló ötletnek bizonyúlt, hangulati szempontból, őz megfigyelési szempontból, tájban gyönyörködés szempontjából. Viszont az a bizonyos 160-as pulzus küszöb, hm...hm..., hát gyökvonással, osztással, minusz PI és Higgs bozon átlagsebességgel valósult csak meg. Megjegyzem a végére az átlag 158 lett, így végül is a terv teljesült, ha úgy nézzük.

Meg kellett állapítanom, hogy a Sánc sár alliteráció nem kedvező a pulzusnak, plusz szintkülömbség szintén nem tett jót. Ez egy kellemetlen alliteráció lett, bár ha a jó oldalát nézzük comb, far, hát és egyébb izmoknak kimondottan jót tett a 6-8 kilós cipők (darabonként) cipelése. A Garmin nem véletlenűl értékelte 5-ösre az edzést. 

Mivel a Salomon citibigyó cipőmnek kiváló a talajfogása, és a stabilítása, ragaszkodni tudtam a jó etyeki taljhoz. A problémát csak az jelentette, hogy a talaj egyes rétegei jobban ragaszkodtak a cipőmhöz, mint az alsóbb rétegekhez, ebből következett, hogy comberősítő jellegű lett a futás egy jelentős része. Szóval a sár és a cipőm igyekezett szimbiózist kialkakítani, amit én folyamatos lábrángással, lengyel skippel, gazella futással, magas térd és sarok emeléssel igyekeztem meggátolni. Mondjuk úgy, hogy tisztes döntetlent értem el ebben a küzdelemben. Ha valaki látta a rángásaim biztos jól szórakozott rajta.

És egy két új tényt is megállapítottam:

- Ha fehér foltot látsz szem magasságban a messzeségben, az egy őz far, ettől nem kell félni, ő úgyis jobban fél tőled és elinal. 

- Ha egy barna foltot látsz a messzeségben, nagyjából derék alatt, akkor az valószínűleg kutya, tehát fel kell szívni a tüdőd levegővel, előre végiggondolni, hogy milyen válogatott káromkodással igyekszel majd nyomást gyakorolni a jószágra, hogy ne ő gyakoroljon rád nyomást. És a nagy levegőtől a hang is mélyebb lesz, sokkal ijesztőbb.

-Ha a barna folt térd alatti magasságban van, akkor kerüld ki! Valószínűleg egy kupac sz.r van előtted.

Egyébként még egy megállapítást tettem, sajna tök dzsuva, szemetes a határ, és nem az őzektől, kutyáktól, hanem a sok köcsögtől, aki odaviszi a pusztazámori telep helyett.

De ne ezzel fejezzem be, maga a futás és kirándulás nagyon szép volt. Sár és lengyel szkipp ellenére is jól éreztem magam, a lelekem egy kicsit megemelkedett ezért is vetettem gépbe ezeket a sorokat.

Zárásként egy-két kép:

20160112_104013_1.jpg

    A zetyeki határ1.

20160112_103033_1.jpg

A zetyeki határ 2.

20160112_114812_1.jpg

A szimbiózis maradványa.

süti beállítások módosítása